Om Klubben

Nybro-Furå Kano- & Kajakklub er hjemmehørende i Gladsaxe kommune og ligger lige i centrum af et usædvanligt smukt og rekreativt område, tæt på hovedstaden og lige der, hvor Bagsværd sø, Lyngby sø og Mølleåen mødes, lige overfor Marienborg. Her findes utrolig masse tilbud og muligheder for friluftsliv, naturoplevelser, sport, motion, kultur og andre adspredelser.

Området omkring selve Nybro består af en lille enklave af huse fra århundredeskiftet, der trods sin lidenhed giver indtryk af et ”byrum” på grund af den store kontrast til den omkringliggende åbne natur. Her findes en kro, Freddys kano- og kajakbyggeri, et ishus med tilhørende bådudlejning og endelig to kano- og kajakklubber, hvoraf Nybro-Furå er den største.

Nybro-Furå ligger med sine bådhuse direkte ud til den lille kanal, der i øvrigt hedder Furå, og som forbinder Bagsværd sø og Lyngby sø, og stedet er et ideelt udgangspunkt for at ro kano og kajak.